dilluns, 14 de setembre del 2009

Fira del Disc a Mallorca


Feia 3 anys que no assitia a la Fira del Disc a Mallorca. De fet, el darrer pic que hi vaig anar encara es feia a l’IFEBAL i no al Palma Arena. Aquesta era una de les principals raons per les quals hi vaig anar. Tenia ganes de veure per dedins la gran obra faraònica de la legislatura passada, que ara es més noticia pel cas de corrupció (en el qual es va doblar el pressupost inicial), que no pels esdeveniments esportius que s’hi fan. El famós marcador electrònic de 6 milions d’€, el parquet no homologat per la UCI, l’ascensor que porta a un descampat, el sostre amb goteres… eren bons reclams per assistir-hi. Així com també ho eren els estants amb discs i vinils i la música en directe que amenitzava l’encontre.

La veritat es que vaig trobar que hi havia poca gent. Supos que es pel fet d’anar-hi divendres a primera hora. També em va donar la sensació de que hi havia menys estants. La veritat es que allà podies trobar de tot. Des de edicions japoneses de discos i singles a autèntiques rarereses a 1€. També com no camisetes, pòsters, calendaris... Hi havia una exposició amb fotografies de musics que havien estat a Mallorca. Sabíeu que en John Lennon va passar pels jutjats de Ciutat? I que el mateix Jimmy Hendrix va tocar a una sala de gomila el 1968 amb la mateixa guitarra que després utilitzaria a Woodstock? Jo sincerament no. Però anem al gra, aquestes foren les meves adquisicions:

The Beatles ( 1967-1970)

Aquest em feia realment il·lusió perquè es tracta del primer vinil que compr. He estat tot l’estiu intentant arreglar el tocadiscs dels meus pares. I un pic arreglat tenia ganes de vinil. El millor de la seva col·lecció es el recopilatori vermell The Beatles (1962-1966). Per tant l’elecció era clara. Per a jo les seves millors cançons estan al disc blau. Es tracta de la seva època més experimental, on cada un anava més a la seva i on trobam cançons des de Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band fins a l'Abbey Road. Per a mi les seves millors composicions: Strawberry Fields Forever, All You Need Is Love, I Am The Warlus, Hey Jude, While My Guitar Gently Weeps.. i podríem no acabar. Realment emocionant el ritual de col·locar l’agulla sobre el disc i gaudir de la música com en un temps.
While my guitar gently Weeps

Rancid - ...And Out Comet the Wolves

Aquest disc ja el vaig comentar a les primeres entrades del bloc. Havia estat tot l’estiu cercant-lo i al final l’he trobat. Que més puc afegir a aquest disc, que es boníssim, imprescindible per a tot amant del punk.
Time Bomb
Pel que he pogut llegir ha estat una de les fires mes fluixetes en quant a assistents. Ni el ressorgiment dels Beatles poden amb la crisi.

4 comentaris:

  1. hehehe és fira del disc cada dia a nel carrer tallers...

    ResponElimina
  2. y por esto no viniste al último partido del verano!!?? bah... xD está wai la entrada!;) con discos de vinilos podrás mostrar tus artes de dj... con kien irás a greenday?? yo no iré, pero mi hermano irá a muse, aunke no tiene nada k ver... xD
    un saludo
    waz

    ResponElimina
  3. segur que va ser un partidasso.... jeje
    a green day hi vaig amb en Ximo! i a Muse també!
    Tu ja tens entrada per Ska-p no? alomillor m'hi apunt jeje

    ResponElimina
  4. y mañana berri txarrak!! k no me kisiste decir cuando era perrazooo!! xD ska-p!! seeeh iré con ramon a bailar un poco de ska jajaj y el día siguiente a rise against... rammstein!!! (k por cierto no está en próximos eventos) 40 y pico € la entrada... voy con morey, adri, mi hermano y su novia xD a kien??? a kien le importa?? juas juas pues ya me contaréis han ido los conciertos, nos vemos mañana en berri! aunke cuando leas esto tal vez ya habrá pasado... así k... nos hemos visto en berri!! xan xan! dw!
    wazzmatazz

    ResponElimina