A tot o res. A una sola carta. En Bruce Springsteen arribava
al seu tercer disc i s'ho jugava tot. Els dos primers discos eren bons, però no
havien tengut l’èxit comercial que Columbia Records esperava. I només li
quedava un disc més de contracte. O triomfar, o tornar a New Jersey amb les
mans buides. Però per sort, es va complir la primera opció: èxit absolut!
El so de d’una harmònica arranca el disc amb Thunder Road,
que mos situa ràpidament en l’escenari inicial, un jove dins el seu cotxe demanant
a na Mary que l’acompanyi i escapin junts de la ciutat. Una cançó sense
tornada, que per moltes vegades que l’hagi escoltat encara me posa els pèls de
punta, amb el saxo emergint a la part final i versos per a la posteritat com
“Its a town full of losers, I’m pulling out of
here to win”
El disc continua amb Tenth Avenue Freeze-Out, o com
convertir en cançó la historia de la formació de la E Street Band. La cosa s’accelera
amb Night, on en Bruce canta a la màgia de la nit, on pots fer realitat els
teus somnis. Backstreets és un dels grans temes del disc, amb una immensa introducció
de piano, un cant a l’amistat perduda, i una interpretació vocal espectacular d’en
Bruce que deixa el llistó molt alt.
Però la cara B comença igual de forta amb Born to Run, o com
els protagonistes de Thunder Road, escapen finalment de la ciutat i de les
runes d’un American Dream que mai es va arribar a complir. Continua amb She’s
The One, o com enamorar-te locament de la dona més freda del món, i Meeting across the River, fosca cançó, on
sembla que uns traficants de droga tenen la darrera oportunitat per a triomfar.
I finalment, arriben els 9 minuts meravellosos de Jungleland, un final èpic per al disc, la història de dos
personatges, Magic Rat i Barefoot Girl, lluitant en aquesta jungla de ciutat, acompanyats
musicalment per EL SOLO de saxo, la que segurament és la interpretació més
recordada de l’enyorat Big Man, Clarence Clemmons.
Sens dubte, un dels millors discos de la història. I punt.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada