dissabte, 2 de gener del 2010

“We’re just human, amusing and confusing”. Jack Johnson (Never know)


Per Narodni Trodi:

El vaig conèixer ara fa dos anys un d’aquells dilluns barcelonins quan no et vols aixecar del llit i el sentia de fons, a l’habitació del costat perquè la meva companya de pis el posava. Una de les seves primeres cançons que record és "Flake" del seu primer disc que m’ajudava a aixecar-me per arribar a Bellaterra cada dematí.

Aquell any el vaig anar a veure a Badalona, sense saber molt bé què anava a veure. I vaig trobar-me ell i la seva guitarra i vaig quedar-me amb ganes de descobrir més de Jack.

Us recoman el disc In between dreams que em varen regalar fa poc, i una cançó Never know que defineix els humans com “divertits però poc clars, intel·ligents, però que no en tenim ni idea de res, que ho intentam tot, però i realment cap on ens du tot això?Mai no ho sabrem”. El disc té cançons tranquil·les, i d’altres més aferradisses. Qualcunes tenen unes lletres enrevessades i d’altres més senzilles...d’aquelles que no se’t treuen del cap. I també cançons de protesta social com la cançó que diu “Where did all the good people go?”


Jack Johnson era un surfista professional hawaià. Un dia va tenir un accident fent surf i mentre es recuperava al llit va començar a composar cançons i a rescatar la seva guitarra que havia començat a tocar als 14 anys. Així, va deixar la taula de surf per la guitarra. En Ben Harper el va ajudar a llançar la seva carrera musical i han fet molts concerts conjunts i d’allà no ha aturat de fer concerts i discs.

Discografia:

2001, Brushfire Fairytales
2003, On and on
2005, In Between Dreams
2006, Sing-A-Longs and Lullabies for the Film Curious George
2008, Sleep trough the static
2009, Jack Johnson En concert.

2 comentaris:

  1. Una manera ben dolça de despertar-se sens dubte, però a jo no sé si me funcionaria... necessit més ritme els dematins!!

    ResponElimina